Click...

Thursday, October 14, 2010

belajar bahasa...

ada tak yg teringin nak belajar bahasa...
terlalu byk bahasa...try to name it..

bahasa : Perancis, Jepun , Arab, Mandarin,Kantonis,Korea, Russia, Italy etc..

kalau bole semua bahasa tu nak belajar...
currently, bahasa paling bertuah for me is Korea..
I wanna speak korean laguage fluently..voleh??
anyone boleh suggestkan tmpt2 yg buat kelas bahasa ni tak..
hopefully affordable..kalu x, belajar sendirian berhad..

Anyong haseyo...Ottoshimnikka?
안녕하세요.어떻게 지내시는지요?

15 comments:

thezaila said...

nk buat persediaan ke korea kah?

mahira oya said...

lebey kurang gitu la..insyaAllah ke sane..cemas gak tkt pape kan..

Lya Colours said...

kat uitm dulu sy blaja mandarin jerk

mahira oya said...

wah bagusnya..sy nk belajar kt uitm gak la tp ade ke wiken..

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

✿kalau belajar cakap bahasa korea...leh dapat jejaka tampan dari sana....keekkekekek

y@n@ M!B said...

bagus blaja bhs luar ni..sy dlu blaja mandarin je..tp sbb x prektis lidah pn jd keras daaaa >_<

AngahSayang2314 said...

uittt mahira kalau surah sebut kat gambar rajah nie tak reti angah tapi kalau tengok bole la... hhhehehe

|| NaFiRaa || said...

nak sgt belajar bahasa cina sebab kat opis nih ramai cina..kekekeke

Mario said...

aku nak betulkan bm aku dulu...keh3...

mahira oya said...

yanie: ehem ehem..
yana : tu la kene praktis..
angah : hehehe...tgk pon ok je..
nafira : ye ke..same la jugak..cong ceng cong ceng la..
mario : baguih tu..improve kan mane yg patut..

rossoneri said...

dulu tak nak amik bhs korea sbb pronounce nya susah loh..tu amek jepun..tp bila dgr bhs korea betul2,ada certain perkataan jepun lbh kurang dgn korea,cuma certain sebutan yang susah bg kita nak sebut..xkuasalah..hahah..amek jepun pun dah nazak..kalau mandarin, sbb ada tone..

nak belajar/kerja kat korea ke?

rossoneri said...

oh ye,kalau kelas jepun biasanya seribu untuk 2 sem(6bulan cam tu)...rasanya lebih kurang je kelas tuk korea.cuba carik dalam intenet..

mahira oya said...

ye ke...thanks rooseneri...

qellissa said...

dah bole berbahasa korea ke skrg? i tau bahasa mandarin ngan melayu ngan english ngan Jepon ..ea silap bukan bahasa jepon tp bahasa jawa...hahaha

mahira oya said...

hehehe..sikit2 jer..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails