Click...

Tuesday, May 04, 2010

bila mata kanan berkedip-kedip apa maknanya...



last week the whole week..mata saya asik mcm tu jer..tatau nape..

bila mata kanan berkedip-kedip apa maknanya...
ada org kata ada org rindu kat kita tu...
ada gak kata akan jumpa boyfriend nanti...
ada gak ckp belah kanan berita baik..belah kiri berita buruk..

nak ikutkan last week ade 2 sedara meninggal...
abg ipar mak ngn nenek sedara..
mungkin secara kebetulan..selepas tu dh x kedip dh...

cuma nk tau gaks asal ek kedip2..

22 comments:

Anonymous said...

ada org nak msuk minang kot...hehhehe

PCL said...

salam, ikut pengalamam pakcik..kalu bkedip tak pasti sebelah mana, pakcik dah bertemu kawan2 lama masa skolah rendah dulu...best sangat!.

oya said...

ikin: if tu berbunga2 la..hee..
pakcik: ye ke..best gak tu...lame tuuu..

said...

orang kata mata berkelip2 belah kanan berita baik

yanie lak skang dok kelip2 sebelah kiri
risau lak...

oya said...

tu la kan..
ye ke yanie..jgn risau sgt ye..

nabilah_2908 said...

hrumm...ada juga org kata...if mata berkedip sebelah bawah, tak kita akan menangis n if sebaliknya kita akan berjumpa org...

tp dr segi saintifiknya..urat2 di mata kita keletihan...sebab tu la berkedip.. ;)

oya said...

tu la...rase cmtu sbnrnya..hee

Nurul Harun said...

bukan kalau bersin ke yg ada org rinndu?

sorry for ur lost ya akak..

etam grecek said...

mata nya kemasukan debu kali cik...salam kenal...

Anonymous said...

What's up, Sebast Here, I enjoy this place I could definitely get inducted here.

El eva Gomez said...

GOMEZ:byk org kata kalo mata sebelah knan berkelip that mean org da yg ske ngn kte n byk hal yang baik jd,,, bTW,, i also still keliru stakt mana kbenaran nya,,,coz mata i byk kali jd kelip2...
BUt da next day,, kwn lma yg x pnh dtg cntct tba2 cntact i,,,

qellissa said...

yang tau kalau mata berkedip2 tu maknanya nak nagis..selalu klu mata berkedip kan selalunya mmg nangis..=)

Anonymous said...

last 3 weeks mata i tak henti sblh tepi kanan n bwh.. memula seminggu berkerdip then my dad meninggal.. dah 3 minggu my dad pergi.. masih berkerdip cuma tak kerap..

Anonymous said...

salam ramadhan,
sharing is caring..

"2-3 minggu gak mata kanan belah atas berkedip..takut gak kalu dapat berita buruk..abis semua family call tanya kabar..Alhamdulillah pagi tadi dapat call dari kuwait finance house kata dapat hadiad ipad2 dlam contest online banking
alhamdulillah..rezeki ramadhan"

yadi said...

q sering berkedip di sebelah kanan....................

Unknown said...

mata berkedip disebabkan letih ,over exposure to lights or lack of sleep

http://www.allaboutvision.com/conditions/eye-twitching.htm

Cik Nur Ain said...

i nk gtau... x semua org akn mengalami keadaan yg sama... u r same wif me... act, now i nye mata belah kanan b'kedip... tgedik2... xmo bhnti... i biasa belah kanan is a bad news... n left eye is a good news... but everyday i doa 2 ALLAH... da dekat smggu ar jd cmni... maybe u are the same wif me... i sgt2 x suka if mata belah kanan i tkedip2... c0z ia sgt memenatkan i nye ati... hope... pkre ni is a simple bad news... haha !

Unknown said...

ble mata sblh kanan saya yang berkedip maknanya nak dapat khabar berita yang baik. sblm ni pengalaman saya, sehari sblm result spm dan stpn keluar, mata kanan saya berkedip dan Alhamdulillah result cemerlang. klu kt universiti pulak kalau sy ada kuiz mengejut dan mata kanan saya berkedip saya tak akan risau sebab lepas tu markah kuiz sangat tinggi. mcm2 kan :)

Unknown said...

ble mata sblh kanan saya yang berkedip maknanya nak dapat khabar berita yang baik. sblm ni pengalaman saya, sehari sblm result spm dan stpn keluar, mata kanan saya berkedip dan Alhamdulillah result cemerlang. klu kt universiti pulak kalau sy ada kuiz mengejut dan mata kanan saya berkedip saya tak akan risau sebab lepas tu markah kuiz sangat tinggi. mcm2 kan :)

Unknown said...

ble mata sblh kanan saya yang berkedip maknanya nak dapat khabar berita yang baik. sblm ni pengalaman saya, sehari sblm result spm dan stpn keluar, mata kanan saya berkedip dan Alhamdulillah result cemerlang. klu kt universiti pulak kalau sy ada kuiz mengejut dan mata kanan saya berkedip saya tak akan risau sebab lepas tu markah kuiz sangat tinggi. mcm2 kan :)

Anonymous said...

macam mana bisa sepong sepong begindang hahaha...

Ari Munanzar said...

itu bkan krna kbr baik atau bruk, tp mah genit aja

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails